Tuzla: Naravio auto na električni pogon

Almir Cipurković za tri mjeseca realizirao ideju

Almir-autoVoziti se stotinjak kilometara automobilom, a pri tome potrošiti svega 32 feninga, i to je moguće!

To je dokazao Almir Cipurković (44), inžinjer elektrotehnike iz Tuzle, koji je napravio automobil na električni pogon, ujedno prvi takav ručno izrađen i registriran u Bosni i Hercegovini!

Uspjeli testovi

Preuređenje Tica, tačnije njegovog motora, Cipurković je radio tri mjeseca. Nakon toga je nekoliko mjeseci trajao i test motora na razne vremenske uvjete. Kišu, snijeg, led, sunce… njegov automobil podnosi bez problema, kao i svi drugi dizelski i benzinski motori.

Kada je sredinom prošle godine benzin poskupio na dvije i po marke, došao sam na ovu ideju. Tri mjeseca pravio sam motor i prikupljao potrebne dijelove. Sve sam uradio sam. Ukupno, s kupovinom automobila, koštalo me oko 8.000 KM. Baterija se puni pola sata do sat i potpuno napunjena može izdržati oko 100 kilometara. Planiram da za tri godine na gorivu uštedim uloženi novac kazao je Cipurković.

Garancija na bateriju i motor koji je Cipurković sam napravio je 5.000 punjenja ili dva i po miliona prijeđenih kilometara. Automobil postiže brzinu kao i s fabričkim motorom. Maksimalna brzina je 120 kilometara na sat.

Iako je riječ o motoru snage pet kilovata, zbog njegove stoprocentne iskorištenosti, Cipurkovićev Tico ima snagu 30-kilovatskog motora koji se fabrički ugrađuje u automobil.

Ista je snaga kao i kod fabričkog motora zato što je moj preuređeni motor 100 posto iskorišten, dok fabrički trećinu koristi na snagu, a dvije trećine na zagrijavanje – dodao je Cipurković.

Dopuna baterije

Njegov sin Amir objasnio nam je na kojem princip radi motor i na koji se način mijenjaju brzine.

– Automobil nema kvačila. Brzine se mijenjaju na taj način što se pusti papučica gasa – dodao je Amir, naglasivši da se tokom same vožnje obavlja i dopuna baterije putem regenerativnih kočnica.

Registracija 125 KM

Nakon što je pribavio atest na motor, Almir Cipurković uredno je registrirao prvi električni motor u automobilu u BiH. Cijena registracije vozila iznosila je 125 KM, što je za oko 200 maraka manje nego za fabrički ugrađene motore.

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s