Višnja Vukićević, instruktor joge: Joga je moj život

Rođena 15.06.1984. godine u Kraljevu, prva iskustva sa jogom napravila je na samom početku studija na DIF-u jos 2003-te godine gde na kraju i sam diplomski rad piše na temu joge ( Efekti primene joge u rekreaciji ) . Na samom početku shvata da je Joga nesto čime želi da se bavi dalje u životu.

– Od pete godine kada su me roditelji upisali na sportsku gimnastiku sport je sastavni deo mog života – kaže Višnja. Sa jogom sam se upoznala na Fakultetu za sport i fizičku kulturu i shvatila da je stvorena za mene. Istražujući za svoj diplomski rad „Efekti primene joge u rekreaciji“ uverila sam se da postoje brojni naučni i medicinski dokazi o pozitivnim efektima praktikovanja joge za čovekovo zdravlje.

Kao i većina ljudi, praktikovanje Ha-tha-joge počela je sama uz pomoć knjiga i ostalog dostupnog materijala, u vidu prakse na fakultetu , ali veoma brzo je shvatila da joj je potrebno i stručno podučavanje. Traganje za pravim učiteljem dovelo je do Dragana Lončara, jednog od najznačajnijih učitelja joge na našim prostorima. U njegovoj skoli Vidya Yoga u Beogradu, u klasi 2009/2010 škole za instruktore, napravila je najznačajnije i najveće pomake gde dobija i sertifikat instruktora kao i članstvo u Evropskoj yoga aliansi.

Joga - Višnja Vukićević

– Još za vreme studija sam počela da držim časove joge, ali sam ubrzo uvidela da je potrebno jos mnogo da učim. Kod našeg poznatog instruktora Dragana Lončara završila sam kurs za instruktora joge i od 2005. godine se intenzivno bavim izučavanjem joge i vođenjem časova. U stvari, ja živim jogu – kaže Višnja.

Terapeutski efekti joge su višestruki. Joga poboljšava funkciju respiratornog sistema; kroz asane-fizicke vežbe, tehnike disanja-pranajamu i relaksaciju-joga nidru proces disanja postaje svesniji i produbljuje se na prirodan način. Redovnom praksom postepeno se  uči eliminisanje loše navike plitkog disanja koje uzrokuje stres i menjate ga dubokim opuštenim disanjem, kojim svesno možete odgovoriti na svakodnevne pritiske u životu. Na taj način proces disanja utiče i na mentalno i emotivno stanje.

Iz iskustva u radu sa polaznicima vežbe disanja, pranajame, znam da pomažu svima, a posebno osobama sa respiratornim bolestima kao sto su astma i hronični bronhitis, kod kojih psihička komponenta ima značajnu ulogu. Mnogi astmatičari prestali su da koriste pumpice i lekove nakon praktikovanja joge – kaže Višnja.

Redovna praksa joga vežbi u velikoj meri popravlja funkciju srca tako sto podstiče cirkulaciju i toniranje celog vaskularnog sistema. Specifične vežbe disanja poboljšavaju apsorpciju kiseonika i pomažu eliminaciju ugljen-dioksida i drugih nečistoća iz organizma. Postepeno se ponovo uspostavlja prirodna ravnoteža unosa i apsorpcije kiseonika što pozitivno utiče na kardiovaskularne bolesti a tehnike opuštanja doprinose da se ta ravnoteža održi što potvrđuju mnogi polaznici sa kardiovaskularnim problemima koji su uz redovnu i dugotrajnu praksu uspeli da ublaže svoje tegobe, regulišu pritisak i smanje upotrebu lekova ili čak prestanu u potpunosti da ih koriste. 

Joga - Višnja Vukićević 2

Praktikovanje asana održava zdravlje misića , ligamenata , hrskavice i zglobova. Asane podstiču proizvodnju sinovijalne tečnosti koja podmazuje zglobove, a hrskavice, diskovi i meniskusi postaju fleksibilniji i pokretljiviji, što se u praksi sa polaznicima pokazalo kao korisna terapija kod reume, ukočenosti i bolova u zglobovima i kičmi, i to bez upotrebe lekova. Imaju pročišćavajuće i regenerativno dejstvo na organizam čime prouzrokuju osećaj blagostanja, unutrašnje ravnoteže i harmonije, podižu imunitet, održavaju kožu elastičnom i mladolikom, a telo ostaje vitalno i zdravo i u starosti.

Posetite Višnjin sajt klikom na donji baner:

HATHA YOGA BANER

Sposobnost da se opustite u jogi ima isto toliku vaznost kao i pravilno izvodjenje asana. Asane uvek treba uskladiti sa disanjem, svesnošću i opuštanjem izmedju položaja, a čas završiti joga nidrom – dubokim svesnim opuštanjem, čime se postiže pozitivan efekat kod psihosomatskih bolesti koje uzrokuju bolove u glavi, vratu i ledjima. Asane su zapravo vežbe koje utiču na telo, um, disanje i svest, čime pomažu da se desi promena i na mentalnom nivou kod onih osoba koje nisu sposobne da se opuste u svakodnevnom životu.

Joga - Višnja Vukićević 1

– Svi polaznici koji dolaze sa glavoboljama, bolovima u vratu ili kičmi i kojima ne pomaže ni fizikalna terapija ni lekovi, osećaju poboljšanje tek kada nauče da se opuste u joga nidri. Asane stimulišu i regulišu dejstvo svih sistema u telu, uključujuci žlezde, limfu, organe i nervni sistem. Imaju pročišćavajuće i regenerativno dejstvo na organizam čime prouzrokuju osećaj blagostanja, unutrašnje ravnoteže i harmonije, podižu imunitet, održavaju kožu elastičnom i mladolikom, a telo ostaje vitalno i zdravo i u starosti. Joga nije samo vežbanje joga položaja, već i način ishrane, razmišljanja, način života. Ma koji da je vaš cilj u početku, bavljenje jogom vremenom dovodi do poboljšanja opšteg zdravlja celog organizma: uma, tela i duha – zaključuje Višnja.

Advertisements

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s