Zagreb: Odgovorna kupovina proizvoda iz ribarstva osiguraće bolju budućnost ribe

POVODOM SVJETSKOG DANA HRANE

Među ciljevima novog EU projekta koji provodi WWF je osigurati potrošačima, novinarima, trgovcima i tvrtkama koje se bave uslužnim djelatnostima u gastronomiji sveobuhvatne informacije o održivim proizvodima iz ribarstva 

A local fisherman of Chole Island with two half beak fish near Mafia Island, Tanzania

A local fisherman of Chole Island with two half beak fish near Mafia Island, Tanzania

Zagreb, 15.10.2015 – Povodom Svjetskog dana hrane, koji se obilježava sutra, svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF upozorava na zastrašujuće učinke „praznog” mora na ljude i prirodu. Ističu kako hrvatski i europski potrošači mogu napraviti razliku upravo svojim izborom ribe i ostalih proizvoda iz ribarstva. Čak 61 posto globalnih zaliha ribe lovi se do maksimuma dok je 29 posto potpuno izlovljeno. Tri milijarde ljudi oslanja se na ribu kao osnovni izvor bjelančevina.

„Prihodi i sigurnost tj. dostupnost hrani za više od 800 milijuna ljudi ovisi o ribarstvu , od kojih većina živi u zemljama u razvoju“, kaže Danijel Kanski, savjetnik za ribarstvo WWF Adria. “Upravo su kupci oni koji mogu napraviti pozitivnu promjenu ovog lošeg trenda ukoliko se informiraju i odgovorno kupuju proizvode iz ribarstva. Svoje potrebe za proizvodima iz ribarstva zemlje u regiji velikim dijelom namiruju uvozom“, dodaje Kanski ističući da je Europa najveći uvoznik proizvoda iz ribarstva na svijetu, a gotovo polovica dolazi iz zemalja u razvoju.
Kada se govori o morima koja su nekada obilovala ribom, za razliku od današnje situacije, vrlo je važno naglasiti društvenu odgovornost potrošača. Izbor ribe i proizvoda iz ribarstva koji dolaze iz održivih izvora (prilikom kupnje ili konzumacije) ima direktan utjecaj na kvalitetu života ljudi u Europi i diljem svijeta. S time u skladu, preporuka WWF-a je da se što više kupuje lokalno ulovljena ili organski uzgojena riba. S obzirom na visoki postotak ribe iz uvoza, proizvodi iz ribarstva koji su certificirani MSC (Marine Stewardship Council) ili ASC (Aquaculture Stewardship Council) certifikatom, također su odgovoran i dobar izbor. Preporuka WWF-a kod kupnje ribe je izbjegavanje nedoraslih riba, odabir različitih vrsta i obraćanje pozornosti na deklaraciju koja se nalazi na svakom proizvodu iz ribarstva sukladno sa zakonskom EU regulativom.
Od 1960. godine, globalna potrošnja ribe i proizvoda iz ribarstva se udvostručila, a globalni riblji fond je prepolovljen, istaknuto je u nedavno objavljenom „Izvještaju o plavom planetu“. Samo količina ribe koju smo izgubili zbog pretjeranog ribolova mogla je osiguravati egzistenciju oko 20 milijuna ljudi godišnje. „U vremenu u kojem svjetska populacija ubrzano raste, javlja se i povećana potražnja za proizvodima iz ribarstva, stoga je odgovorna, odnosno održiva potrošnja ribe neizbježna. Samo odgovorne odluke o kupnji ribe mogu osigurati da će riba ostati izvor hrane, prihoda i važan gospodarski sektor u budućnosti „, kaže Danijel Kanski.

WWF nastoji osigurati potrošačima, novinarima, trgovcima kao i tvrtkama koje se bave uslužnim djelatnostima u gastronomiji sveobuhvatne informacije o održivim proizvodima iz ribarstva. Stoga je lansirana nova internetska stranica www.fishforward.eu na čak 11 jezika, na kojoj se mogu pronaći razne informacije na temu globalne međuovisnosti, utjecaja kupnje na društvo i okoliš te preporuke prilikom kupovine za potrošače, kao i preporuke tvrtkama te donosiocima odluka.

O projektu Fish Forward

Cilj projekta sufinanciranog od strane Europske unije je podizanje svijesti diljem Europe o odgovornoj konzumaciji proizvoda iz ribarstva. Fokus projekta upravo je na marketingu, komunikacijama i istraživačkim aktivnostima tijekom naredne tri godine. Projekt je započeo tijekom Europske godine za razvoj 2015, a u njemu sudjeluje 11 zemalja: Austrija, Bugarska, Hrvatska, Francuska, Njemačka, Grčka, Italija, Portugal, Rumunjska, Slovenija i Španjolska. Više saznajte na www.fishforward.eu

O WWF-u

WWF je jedna od najvećih i najuglednijih svjetskih nezavisnih organizacija za zaštitu prirode, s gotovo pet milijuna pristaša i globalnom mrežom aktivnom u više od stotinu zemalja. Misija WWF-a je da zaustavi propadanje zemljina prirodnog okoliša te da izgradi budućnost u kojoj ljudi žive u skladu s prirodom čuvajući svjetsku biološku raznolikost te osiguravajući da je upotreba obnovljivih prirodnih resursa održiva, promovirajući smanjenje zagađenja i rasipne potrošnje. Za dodatne informacije: www.panda.org/media. O WWF-u u regiji: adria.panda.org